Verhalen die gaan rondzingen
Onlangs werd ik gevraagd door een student marketing uit Eindhoven om mee te werken aan een onderzoek naar de marketing van podcasts. Marketing is ook een verhaal vertellen, liefst een rond verhaal.
Met donaties kunnen mensen je podcast steunen
Onlangs heb ik voor een organisatie een landingspagina gemaakt om een boek te verkopen. Ik vond daarvoor een aantal oplossingen die je ook voor je podcast website kan gebruiken. Voor donaties voor je podcast.
De stijgende lijn zet door
Uit verhalen, onderzoek en metingen blijkt dat de interesse en het gebruik van podcasts blijft toenemen. Mogelijk dat de coronacrisis en het vele thuiswerken mee helpt, maar de trend was ook daarvoor zichtbaar.
Hoe staat je winkel in de wereld?
Om het maken van podcasts vanuit een organisatie te stimuleren, heb ik een stuk geschreven over de podcast en het bijbehorende proces. Je ontkomt er dan niet aan om voor je bedrijf een doel te formuleren, een missie. En daarmee positioneer je gelijk dat bedrijf.
Een podcast event: nieuw in je agenda
De afgelopen tijd zijn er meerdere bijeenkomsten geweest die over podcasten als medium gingen. Best opmerkelijk, want drie jaar geleden zou dat niet in zoveel agenda’s staan.
Vergroot het bereik van je podcast met een transciptie
De podcast kan werken als een tweesnijdend zwaard. Door een transcriptie te maken of een artikel of blog te maken, bied je de informatie ook aan gebruikers die liever lezen dan luisteren. Plus, je maakt voor zoekmachines leesbare tekst.
Een podcast maken in 5 stappen
Natuurlijk kun je dit proces verder onderverdelen, maar over deze 5 zaken zal je echt willen nadenken om je plan te trekken. Natuurlijk kun je ook gelijk een afspraak met me maken. 🙂
De tweede golf
Radio over de lange golf, de korte golf dan? Nee, podcasten is begonnen aan de tweede golf. Zo noemt podcaster en voormalig journalist Richard Davies het stadium waarin podcasten zich bevindt. Het is een volwassen medium geworden, gemeengoed.
De toekomst van audio: de podcast heeft de tijd mee
Charlotte Hager presenteerde in april 2018 de uitkomsten van een onderzoek over de toekomst van radio. Het onderzoek, Planet Audio: Audionutzung der Zukunft, schetst verleden, heden en toekomst van audio. Het is nog steeds actueel.